joi, 1 mai 2014

În loc de (o primă) concluzie

Din ciclul:
Țara în care funcționarii fac legea sau ce se întâmplă în OSIM și nu vede nimeni, 
nici măcar cine ar trebui!

Astăzi am ajuns la finalul unei etape. Am analizat Instrucțiunea de serviciu nr. 5/2012 și răspunsul Ministerului Economiei. Astept in continuare, ca orice cetățean, un răspuns de la Primul Ministru al Romaniei, sesizat în data de 13 ianuarie 2014 despre ilegalitatea "Instructiunii din Octombrie".

Deja a devenit o obișnuință să-l tot pomenim pe Cragiale, dar analizând răspunsul Ministerului Economiei la sesizarea făcută în 13 ianuarie 2014 nu am putut să nu mă gândesc la Caragiale. Cel puțin pentru mine, și aceasta pentru că am "avantajul" să recunosc și puncte de vedere și câteva exprimări, răspunsul Ministerului Economiei nu reprezinta decât reluarea unor împrejurări descrise, nu cu tocul, ci cu bisturiul, în "Arendașul român". Jalnic!


Continuu să nu înțeleg această situație! Continuu să nu înțeleg de ce s-a preferat o cale ilegală de modificare a legii, de ce s-a preferat o întoarcere la examinarea de relative introducându-se din nou arbitrarul în examinarea cererilor de înregistrare marcă fără ca cineva să-și pună problema consecințelor acestui fapt. Continuu să nu înțeleg de ce se preferă o conduită contrară celei care este deja afirmată la nivel european. Continuu să nu înțeleg de ce există structuri care consimt la încălcarea legii, de ce, dupa toate reacțiile, nu se revine la lege! De unde atâta siguranță că nimeni și nimic nu va pune ordine în această problemă și câte și mai câte continuu să nu înțeleg. Poate dacă am fi avut și în Romania o asociație a titularilor de mărci, aceasta pentru ca nu întotdeauna există o concordanță deplină de interese cu cei care fac reprezentare în fața autorității...

Privesc cu mare înțelegere persoanele pe care le-am tot criticat în ultima perioadă. Să fi pus să faci o analiză în condițiile în care pentru prima oară în viață te confrunți cu o terminologie specifică, cu noțiuni și instituții specifice unui domeniu pe cât de important, pe atât de specializat și puțin cunoscut, nu este un lucru ușor. Instrucțiunea din Octombrie dovedește acest lucru, dovedește că persoane din domeniu nu au reușit să înțeleagă o lege nouă, doar puțin mai altfel. 

Dar faptul că în tot cuprinsul răspunsului Ministerului Economiei nu se găsește nici o urmă că cineva s-a străduit să înțeleagă problema, aceasta nu este de îngăduit. 
A fost dezarmantă această constatare. Unor oameni care nu au vrut să vadă mai departe de... biroul lor din minister, unor oameni care au cerut și primit o opinie de la "cel mai tare", conform vechilor obiceiuri "de octombrie", sau doar au primit-o, ca pe un ajutor tovărășesc, în vederea rezolvării unei sarcini, unor asemenea oameni ce să le mai explici? Faptul că examinarea de relative a devenit anacronică în vremurile de azi, faptul că, prin eliminarea ei, a fost eliminată principala componentă subiectivă din procesul examinării cererilor de înregistrare marcă? Directiva... Proiectul de modificare... Cui să explici, dacă nici cei care au elaborat, semnat și impus spre aplicare Instrucțiunea din Octombrie n-au înțeles? Sau nu au vrut să înțeleagă și au reintrodus această examinare, pe ușa din dos, în cu totul alte scopuri. Dumnezeu stie! Și o să ne spună și nouă tuturor! Poate chiar în celălalt răspuns pe care îl aștept(ăm)!
   
Dacă mă uit peste publicul interesat de acest blog, în ordinea descrescătoare a numărului de accesări, acesta provine din România, Spania, Statele Unite ale Americii, Germania, Marea Britanie, Italia, Irlanda, Suedia, Elveția, Belgia, Polonia, Franța, Austria și Ungaria. Consecvent scopului acestui blog, voi veni în întâmpinarea acestui interes și voi publica o variantă, în limba engleză, a analizei Instrucțiunii de serviciu nr. 5/2012.